جزیره کیش را به علت وجود جاذبه‌های گردشگری کیش ، می‌توان توریستی‌ترین جزیره جنوب ایران نام‌گذاری کرد. درصورتی‌که قصد سفر به این بخش از آب‌های نیلگون خلیج‌فارس را دارید می‌توانید از راه‌های مختلفی خود را به کیش برسانید. سفر به کیش با ماشین شخصی یکی از روش‌های متداول سفر به این جزیره زیبا می‌باشد که برای افرادی که می‌خواهند سفری دریایی و زمینی را تجربه کنند بسیار لذت‌بخش است.

مدارک لازم برای سفر دریایی به کیش

درصورتی‌که قصد سفر به کیش با ماشین شخصی را دارید حتماً مدارکی نظیر برگ معاینه فنی، گواهینامه راننده، اصل و کپی کارت خودرو را به همراه داشته باشید زیرا برای دریافت برگه مجوز گمرک باید این مدارک را به دفاتر گمرک مستقر در بنادر تحویل دهید. هم‌چنین تا پایان سفر نیز این برگه را نزد خود نگه‌دارید زیرا برای خروج به آن نیاز دارید. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما نکات مهم پیش از سفر به کیش را مطالعه کنید.

مقررات ورود و خروج خودرو به کیش

  • هنگام ورود و خروج حتماً ۲ ساعت قبل به بندرگاه بروید تا در صورت نیاز به طی کردن مراحل اداری و چک شدن مدارک از لندیگراف جا نمانید.
  • با توجه به اینکه حداکثر سرعت مجاز در این جزیره ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد و تخلفات رانندگی توسط دوربین‌های نصب‌شده ثبت می‌شوند، بهتر است هنگام رانندگی بسیار دقت کنید زیرا در زمان خروج خودرو از جزیره تخلفات رانندگی شما بررسی‌شده و در همان محل باید پرداخت شوند.
  •  درست است که در زمان تعطیلات عید نوروز ورود همه ماشین‌ها به جزیره مجاز است اما باید بدانید که در سایر زمان‌ها خودروهای رنو، پی کی، پژو ۴۰۵، پراید و پیکان اجازه ورود به جزیره را ندارند.
  • در صورت که دارای خودروی داخلی تولید سال ۹۰ به قبل و ماشین خارجی تولید سال ۸۵ به قبل می‌باشید می‌بایست پیش از سفر برگه معاینه فنی خود را دریافت کرده و همراه داشته باشید.

مدت زمانی که باید روی دریا طی کنید تا به کیش برسید.

هنگام سفر به کیش با ماشین شخصی می‌توانید از سه بندر چارک، آفتاب و لنگه سفر خود را آغاز کنید و متناسب بااینکه می‌خواهید سفر طولانی یا کوتاه‌تری داشته باشید، از میان این بنادر یکی را انتخاب کنید. بندر آفتاب نزدیک‌ترین فاصله را به کیش دارد به گونه ای که می‌توانید با طی مسافت یک ساعت خود را به کیش برسانید. این سفر دریایی از چارک و بندرلنگه به ترتیب ۲.۵ و ۴ ساعت زمان می‌برد. البته توجه داشته باشید که حمل خودرو از بندرلنگه فعلاً فقط در ایام نوروز انجام می‌شود.

فاصله دریایی بندرعباس تا کیش چقدر است؟

به دلیل فاصله زیادی که بندرعباس تا کیش دارد هیچ شناور یا کشتی مستقیم از بندرعباس به کیش نمی‌رود. برای طی کردن فاصله بندرعباس تا کیش با کشتی می‌بایست ابتدا به یکی از بنادر چارک، آفتاب و یا لنگه رفته و ازآنجا سفر دریایی خود را آغاز کنید.
به‌عنوان مثال خوب است بدانید که فاصله بندرعباس تا بندر چارک را می‌توانید سه ساعت و نیم طی کنید و برای رسیدن به کیش از چارک نیز دو ساعت و نیم باید روی دریا باشید. فاصله بندرعباس تا کیش با کشتی حین عبور از چارک درمجموع ۶ ساعت می‌شود.

سفر به کیش با ماشین شخصی

مزایای سفر  با ماشین شخصی به کیش

یکی از لذت‌های سفر با ماشین شخصی این است که می‌توانید هر زمان که زیبایی مسیر چشمتان را گرفت و دلتان خواست، ماشین را کنار زده و اندکی استراحت کنید. همچنین برای گردش در جزیره لازم نیست مبلغی را برای اجاره ماشین در کیش و یا دربست بپردازید و می‌توانید بدون هزینه و با خودروی خودتان به گشت‌وگذار بپردازید.
جنگ‌های شادی و جشنواره‌های کیش معمولاً جوری برنامه‌ریزی‌شده که تا آخر شب ادامه می‌یابند و در این برنامه‌ها نیز می‌توانید خیال خود را از بابت برگشت به هتل و نگرانی پیدا نشدن ماشین راحت کنید.

معایب سفر با خودرو به کیش

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که می‌باید پیش از سفر به کیش با ماشین شخصی به آن توجه کنید این است که به دلیل طولانی بودن مسیر می‌بایست زمان زیادی را برای این سفر در نظر بگیرید. طولانی‌ترین مسیر پروازی به کیش در ایران ۲ ساعت و نیم می‌باشد درصورتی‌که سفر به کیش با خودرو شخصی می‌تواند دو تا سه روز طول بکشد.
مواج بودن دریا می‌تواند سفر شما را به تأخیر بیندازد. زیرا معمولاً شناورها در مواقعی که دریا مواج است و هوا طوفانی است حرکت نمی‌کنند و بعضاً پیش می‌آید که مجبور شوید چند روز بیشتر در مبدأ بمانید تا مجدد هوا آرام شود.

هزینه سفر دریایی با ماشین به کیش

معمولاً هرسال نرخ‌های متفاوتی برای حمل خودرو هنگام سفر به کیش با ماشین شخصی تصویب می‌شود به همین دلیل نمی‌شود هزینه ثابتی برای این موضوع اعلام کرد اما آخرین مبلغ به تصویب رسیده ۴۷۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته باید توجه داشت به ازای هر سرنشین نیز مبلغ ۴۰ هزار تومان برای رفت‌وبرگشت در نظر گرفته می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید پیش از سفر اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت آب‌وهوا و حرکت شناورها داشته باشید می‌توانید با اطلاعات بندر چارک به شماره ۰۷۶۴۴۲۸۰۵۴۴ و یا جزیره کیش به شماره ۰۷۶۴۴۴۲۲۳۰۰ تماس بگیرید.

خرید بلیط لندیگرف برای سفر به کیش با ماشین شخصی

خرید بلیت برای لندیگراف به کیش متأسفانه هنوز به‌صورت اینترنتی انجام نمی‌شود و شما می‌بایست با حضور در بنادر از موجودی مطلع شده و بلیت سفر به کیش با خودرو شخصی خریداری کنید.

نکته آخر سفر به کیش با خودرو شخصی

بخشی از سفر به کیش با ماشین شخصی روی دریا می‌گذرد پس درصورتی‌که تکان‌های روی دریا می‌تواند حالتان را خراب کند، بهتر است پیش از رفتن در لندیگراف حتماً قرص ضد تهوع بخورید. به دلیل اینکه در زمان‌هایی از سال مصرف سوخت در کیش بالا می‌رود و تعداد مراکز سوخت‌گیری محدود می‌باشد، پیش از سفر به کیش با ماشین شخصی، باک خود را پرکنید تا لازم نباشد برای سوخت‌گیری در صف‌های طولانی جزیره منتظر بمانید. هتل تعطیلات کیش آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما عزیران می‌باشد.