مواردی ضروری مانند چک کردن آب و هوای منطقه، میزان بودجه در نظر گرفته شده برای سفر، هدف از سفر، لوازم مورد نیاز و … می بایست حتما پیش از سفر به هر منطقه‌ای بررسی شوند. زیرا بی توجهی به هر کدام از آن‌ها می‌تواند خاطره‌ای ناخوشایند برایتان رقم بزند. با هتل تعطیلات کیش همراه باشید تا با هم نکات پیش از سفر به کیش را بررسی کنیم.

مهم ترین نکات پیش از سفر به کیش

در ادامه تمامی مواردی که باید برای ساختن تجربه ی عالی و پیش از سفر به کیش در نظر داشته باشید را آورده ایم.

هزینه سفر به کیش

میزان بودجه‌ای که برای آن سفر مدنظر دارید را مشخص کنید تا بتوانید برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشید. متناسب با بودجه در نظر گرفته شده می‌توانید هتل در کیش ، خوراک، مراکز تفریحی و خریدهایتان را انتخاب کنید. یکی از نکات پیش از سفر به کیش این است که سفر به این جزیره پرخرج در زمان‌هایی که گردشگر کمتری به کیش می‌روند، هزینه‌های کمتری برای شما به وجود خواهد آورد. با توجه به تنوع مراکز تفریحی در این جزیره شما می‌توانید پیش از سفر هزینه‌های بازدید از هر کدام از مکان‌های دیدنی را بررسی و برای هر روز سفر خود بودجه‌ای را مد نظر بگیرید. متناسب با بودجه خود می‌ توانید تعداد روزهای سفر و مدت اقامت خود را در این جزیره مشخص کنید. در نوشتاری مجزا به بررسی راه های سفر ارزان به کیش پرداخته ایم.

نکات پیش از سفر به کیش : آب و هوا

آب و هوای کیش

با توجه به اینکه جزیره کیش در منطقه‌ای گرم و مرطوب واقع شده، در صورتی که فردی فراری از گرما می‌باشید بهتر است فصل زمستان و پاییز را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین نکات پیش از سفر به کیش این است که حتما وضعیت بارندگی در این جزیره را بررسی کنید زیرا در پاییز و زمستان این جزیره روزهای بارانی زیادی خواهد داشت.  اما در صورتی که قصد آفتاب گرفتن و لذت بردن از گرمای این جزیره را دارید انتخاب فصل بهار گزینه بهتری نسبت به تابستان است زیرا در تابستان دمای هوا در این منطقه به ۵۰ درجه نیز می‌رسد که فقط برای افرادی که در این منطقه ساکن‌اند و به این آب و هوا عادت دارند قابل تحمل خواهد بود. اگر شما هم در انتخاب لباس تردید دارید، حتما سری به لباس مناسب برای سفر به کیش بزنید.

حمل و نقل در کیش

یکی از بهترین روش‌های حمل و نقل در کیش، استفاده از ماشین‌های بدون راننده برای گشت و گذار در این جزیره زیبا می‌باشد. انواع مختلف ماشین با قیمت‌های متفاوت در این جزیره برای اجاره موجود می‌باشند و می‌توانید از مزایای اجاره ماشین در کیش بهره‌مند شوید

این لوازم را در سفر به کیش همراه خود داشته باشید!

این جزیره زیبای جنوبی به دلیل ماهیت گرم آب و هوای آن در اکثر فصول سال آفتابی بوده و یکی از اصلی‌ترین نکات پیش از سفر به کیش این است که حتما کلاه آفتاب گیر و کرم ضد آفتاب همراه خود داشته باشید. بدلیل سواحل زیادی که دورتادور این جزیره وجود دارد یکی از نکات مهم در سفر به کیش این است که یک دمپایی به همراه خود داشته باشید تا هنگام ورود به ساحل نگران کثیف شدن کفش‌های خود نباشید.  دفترچه بیمه یکی از لوازم ضروری هر مسافر به حساب می‌آید، حتما پیش از سفر از بودن دفترچه بیمه و شناسنامه خود در کیفتان اطمینان حاصل کنید.

نکات پیش از سفر به کیش : وسایل ضروری

هدف از سفر به کیش را مشخص کنید.

پیش از سفر به این جزیره زیبا و دیدنی بهتر است حتما هدف خود را از سفر مشخص کنید. به طور کلی می‌توان هدف از سفر را به دو بخش طبیعت گردی و شهرگردی تقسیم کرد. افرادی که به منظور شهرگردی به مکانی سفر می‌کنند احتمالا در پی تفریحاتی متفاوت در سطح شهر می‌گردند. این جزیره مکان مناسبی برای انواع تفریحات درون شهری دریایی و غیردریایی است. برای انجام تفریحات دریایی می‌توان از قایق‌های پدالی و یا کف شیشه‌ای موجود در سواحل استفاده کرد و یا اگر به دنبال هیجان بیشتری در این جزیره هستید می‌توانید غواصی یا  فلای بورد که وسیله‌ای متصل به جت اسکی است را امتحان کنید. تفریحات غیر دریایی موجود در این جزیره نیز شامل دوچرخه سواری در کل طول جزیره می‌باشد که می‌تواند یک روز هیجان انگیز برای شما به ارمغان آورد. پارک دلفین‌ها و آکواریوم آبی کیش نیز مکان مناسبی برای گذران وقت در این شهر هستند.

در صورتی که به دنبال طبیعت گردی در این جزیره هستید می‌توانید با کمک یک لیدر محلی به مکان‌های بکر جزیره رفته و از طبیعت زیبا و سواحل مرجانی فوق العاده آن لذت ببرید.

فرهنگ بومی و غذاهای محبوب جزیره کیش

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به هر منطقه‌ای تعامل با افراد بومی، شناخت سنت‌ها و امتحان کردن غذاهای مختلف است. یکی از نکات مهم در سفر به کیش این است که راجع به محلات قدیمی و بومی نشین آن اطلاع کسب کرده و سعی کنید در زمان‌هایی که مراسمات خاصی در میان بومیان جزیره برگزار می‌شود به کیش سفر کنید. با حضور در این مراسمات می‌توانید به طور کامل با فرهنگ و نوع پوشش و خوراک مردم محلی آن جا آشنا شوید. هم چنین سعی کنید وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌هایی که به طور کامل توسط افراد محلی اداره می‌شوند میل کنید. 

جمع بندی نکات پیش از سفر به کیش

ما در هتل تعطیلات کیش سعی کردیم همه نکاتی که باید پیش از سفر به کیش بدانید را در این مقاله بیان کنیم تا بتوانید تجربه‌ای متفاوت برای خود و همراهانتان رقم بزنید، از مهم‌ترین نکات پیش از سفر به کیش می‌توان به: مشخص کردن بودجه سفر، چک کردن آب و هوا، مشخص کردن هدف از سفر، وسایل حمل و نقل و بررسی فرهنگ بومی منطقه اشاره کرد.