یکی از جدیدترین شاخه‌های گردشگری، گردشگری غذا است که به معنای تجربه غذاهای محلی هنگام سفر به یک منطقه است. با توجه به اینکه غذا خوردن یکی از لذت‌های زندگی محسوب می‌شود، شهرهای توریستی می‌توانند با ارائه غذاهای محلی خود، گردشگران را فقط برای صرف یک دست غذا به شهرشان دعوت کنند و از این طریق اقتصاد خود را رونق ببخشند. در این مقاله هتل تعطیلات کیش قصد دارد انواع غذاهای محلی کیش را معرفی کنیم تا شما نیز بتوانید هنگام سفر به کیش از طعم و مزه دلپذیر آن‌ها لذت ببرید.

غذاهای محلی کیش

درصورتی‌که حین سفر به کیش تصمیم گرفتید غذاهای محلی کیش را امتحان کنید پیشنهاد ما به شما خرید از رستوران‌های محلی در کیش است تا هم کمکی به اقتصاد مردم بومی داشته باشید و هم اینکه طعم اصیل‌تری از غذاهای منطقه را بچشید. در انتخاب رستوران‌های محلی حتماً به اصول بهداشتی رعایت شده در رستوران‌ها توجه کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه ی وافری به فست فود دارید، مقاله ی بهترین فست فودهای کیش را از دست ندهید. این لیست برحسب نظرات کاربران تهیه شده است.

انواع غذاهای محلی کیش با ماهی

مصرف ماهی و میگو در بین مردم جنوب ایران طرفداران زیادی دارد به گونه ای که اکثر مواد اولیه غذاهای محلی از دریا تأمین می‌شود. البته علاوه بر ماهی و میگو در بعضی از غذاهای محلی جنوب از هشت‌پا و خرچنگ نیز استفاده می‌شود.

غذاهای محلی کیش با ماهی

سمک مشوی ماهی ادویه ای

سمک مشوی یکی از غذاهای محلی کیش است که با ماهی درست می‌شود. در این غذا شما می‌توانید بنا به درخواست خودتان ماهی کبابی یا سرخ‌شده را با ادویه‌های مخصوص عربی نوش جان کنید.

مضروبه ماهی با سیر و سبزی

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار کیش که با ماهی طبخ می‌شود مضروبه است که می‌توانید حین شکم گردی در کیش به‌سادگی آن را در انواع رستوران‌های محلی پیدا کنید. در مضروبه با ترکیب ماهی با سیر و سبزی معطر غذایی بسیار لذیذ پخته می‌شود.

برنج شکری محمر در کیش

درصورتی‌که غذاهای شیرین نظیر فسنجان و هویج‌پلو با ذائقه‌تان سازگار است حتماً هنگام سفر به کیش محمر را امتحان کنید. ترکیب اصلی این غذا برنجی شیرین است که معمولاً نیز با ماهی سرو می‌شود. ادویه‌های استفاده‌شده در این غذا طعمی متفاوت به آن می‌بخشند.

انواع غذاهای محلی کیش بدون ماهی

بسیاری از غذاهای محلی در کیش ریشه‌ای عربی داشته و این موضوع را می‌توان از طعم تند و پر ادویه این غذاها تشخیص داد. به همین دلیل در بعضی از غذاها ردی از ماهی یا میگو دیده نمی‌شود و بجای آن از گوشت که غذای موردعلاقه اعراب است استفاده می‌شود.

حلیم عربی هریسه در کیش

درصورتی‌که از دوستداران و علاقه‌مندان حلیم می‌باشید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً این غذا را در کیش امتحان کنید. این غذا با کمک ترکیبی از بلغور، مرغ یا گوشت، پیاز، برگ‌بو و ادویه‌جات پخته می‌شود. ادویه‌جات اصلی استفاده‌شده در این غذا هل و دارچین می‌باشند که در سایر غذاهای جنوبی نیز به‌منظور طعم دهی بسیار استفاده می‌شود.

حلیم هریسه از غذاهای محلی کیش

مرگوگ گوشت استخوانی با سبزیجات

در این غذا برخلاف سایر غذاهای محلی کیش از ماهی و میگو استفاده نشده است. مرگوگ خوراکی است که با ترکیب گوشت‌های استخوانی، خمیر پخته‌شده و سبزیجاتی تازه نظیر بادمجان، سبزی، پیاز،‌ گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی پخته می‌شود. برای طعم دهی و تند شدن آن معمولاً از سیر و فلفل‌های قرمز استفاده می‌کنند. خمیر نان را در آخر به‌صورت دایره‌ای شکل برش داده و با وردنه نازک می‌کنند و کم‌کم به غذا اضافه می‌کنند تا خوب پخته شوند و به هم نچسبند.

مجبوس لحم با پلوی ادویه دار

یکی از اصلی‌ترین غذاهای مجالس و مهمانی‌های کیش مجبوس لحم است. در این غذای عربی با ترکیب برنج با دارچین، میخک، زیره و گشنیز عطری متفاوت به آن می‌بخشند. این غذا در حال حاضر بیشتر با مرغ سرو می‌شود. برای تزیین این غذا معمولاً از پیاز سرخ‌شده، کشمش و خوراک نخود استفاده می‌کنند.

مجبوس لحم با پلوی ادویه دار