همه‌ی ما می‌دانیم که جزیره‌ی کیش یکی از پرجاذبه‌ترین جزیره‌های حوزه‌ی خلیج‌فارس است. یکی از این جاذبه‌های گردشگری کیش ، شهر زیرزمینی کاریز است که در ادامه قصد داریم این شهر پرآوازه‌ی جهانی را به شما معرفی کنیم. با هتل تعطیلات همراه شوید.

شهر زیرزمینی کاریز در کیش

اگر به دنبال مکانی می‌گردید که ترکیب طبیعت و هنر اصیل ایرانی را ببینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این شهر تاریخی را از دست ندهید. این شهر در عمق ۱۶ متری در زیر زمین ساخته شده و معماری بی نظیری دارد. سقف این شهر با مرجان پوشیده شده و به علت قدمت بالایی که دارد، می‌توانید فسیل‌های زیادی را ببینید. حتی دیوارهای این شهر نیز از مرجان ساخته شده و همین امر سبب شده تا این جاذبه در جهان نیز بسیار محبوب و مشهور شود. زمانی که در این شهر تاریخی قدم می‌زنید، هوای خنک و جریان آب شیرین، تجربه‌ی لذت بخشی را برای شما رقم می‌زند.

جذابیت‌های شهر کاریز کیش

با بازدید از این شهر می‌توانید از جاذبه‌های زیر دیدن فرمایید.

شهر تاریخی کاریز در کیش

سقف مرجانی قدیمی

همان‌طور که گفتیم سقف مرجانی این شهر قدیمی جلوه‌ی زیبایی به آن بخشیده است. این سقف در زمان‌های خیلی دور بستر آب دریا بوده و به همین علت می‌توانید آبزیان و صدف‌های گوناگونی را بر روی آن مشاهده کنید. علاوه بر آن سنگواره‌هایی در این شهر به چشم می‌خورند که بین ۲۷۰ الی ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارند!

کاریز و چاه‌های متعدد

از دیگر جذابیت‌های این شهر می‌توان به چاه‌های کاریز اشاره کرد. این کاریزها از مناطق صفین و باغو سرچشمه گرفته و در نهایت وارد این شهر می‌شوند. در طی این مسیر ۲۷۴ حلقه چاه یافت شده که نشانگر وجود آب‌های ساکن در این شهر می‌باشد. 

هوای مطبوع و خنک شهر کاریز

همان‌طور که می‌دانید جزیره‌ی کیش در فصل تابستان هوای بسیار گرمی دارد اما نکته‌ی جالب این شهر این است که در هر موقعی از سال، هوای خنک روح شما را جلا می‌بخشد. از سوی دیگر به علت هوای خنکی که دارد، آب نیز در دمای پایینی مانده و به‌راحتی می‌توانید از آن بنوشید. برای لذت بردن از آب‌وهوای مطبوع، حتماً بهترین زمان سفر به کیش را مطالعه فرمایید.

آب زلال بدون نیاز به تصفیه‌های صنعتی

یکی از چیزهایی که با دیدن آن شگفت‌زده خواهید شد، آب زلال و خنکی است که در شهر باستانی کاریز وجود دارد. مرجان‌هایی که در مسیر آب قرار گرفته‌اند، به صورت طبیعی عمل تصفیه را انجام می‌دهند. این آب در حدی شفاف و زلال است که در زمان‌های قدیم مردم ساکن اینش هر از این آب برای مصارف خود و حتی برای تجارت نیز از آن استفاده می‌کردند. به‌عبارت‌دیگر این آب را با محصولات دیگر مبادله می‌کردند.

چه زمانی برای بازدید از شهر باستانی کاریز بهتر است؟

همان‌طور که گفتیم برخلاف سایر مناطق آب‌وهوای خنک و دل‌نشین این شهر در تمامی فصول سال دائمی است و هر زمان که دوست داشتید می‌توانید به دیدن این جاذبه بروید. 

ساعت بازدید از شهر کاریز کیش از ساعت 9 الی 22 می باشد. برای راحتی شما مسافرین و گردشگران عزیز آدرس نیز در پایین صفحه درج شده است. هتل تعطیلات کیش سفر خوشی را برای شما آرزو می کند.

آدرس شهر کاریز کیش : جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور