پاساژهای رنگارنگ، سواحل ماسه‌ای زیبا، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز و تفریحات متنوع همه علتی برای رؤیایی شدن سفر به این جزیره زیبا می‌باشند. درست است که جزیره کیش به علت گردشگر پذیر بودن آن، مکانی به نسبت گران برای سفر به‌حساب می‌آید ولی با این‌ حال به ‌سادگی می‌توانید در زمان‌هایی با صرف هزینه‌ی کمتر به این جزیره زیبا سفر کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌هایی برای سفر ارزان به کیش به شما ارائه دهیم.

چه زمان هایی به کیش سفر نکنیم؟

برای پی بردن به ارزان‌ترین زمان سفر به جزیره کیش یکی از روش‌ها فهمیدن زمان‌های پیک ورود مسافر به جزیره است و چون با افزایش تقاضا هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابند بهتر است از سفر در این زمان‌ها به کیش پرهیز کنید.

 دلایلی نظیر: تعطیلی مدارس، تعطیلات رسمی، هوای خنک، تخفیفات اجناس و … می‌توانند موجب افزایش تعداد گردشگران به کیش شوند.

زمان مناسب برای سفر ارزان به کیش

ماه مهر و اسفند، اواخر فروردین و تابستان از خلوت‌ترین زمان‌ها برای سفر به این جزیره زیباست. در مهر به دلیل باز شدن مدارس، معمولاً به یکباره حجم مسافرین ورودی به این جزیره کاهش می‌یابد. در اسفند ماه نیز چون معمولاً افراد مشغول خانه ‌تکانی و انجام کارهای پیش از آمدن سال نو می‌باشند، این جزیره مسافران کمتری خواهد داشت و در تابستان نیز به دلیل گرمای بیش ‌از حد هوا، مسافر چندانی در این جزیره به چشم نمی‌خورد. همین عوامل می‌توانند موجب کاهش قیمت پروازها و هتل‌ها شوند و هزینه‌های سفر را برای شما کاهش دهند. 

به یک نکته نیز توجه داشته باشید که معمولاً در اواسط هفته می‌توانید تورها و پروازهای ارزان‌تری را پیدا کنید و بهتر است سفر خود را به اواخر هفته نیندازید.  در مقاله ای مجزا به بهترین زمان سفر به کیش پرداخته ایم.

از جشنواره های تابستانی کیش غافل نشوید!

جشنواره های تابستانی کیش که معمولا به منظور جذب مسافر برگزار می شوند، می توانند فرصت مناسبی برای سفر به این جزیره زیبا با هزینه ی کمتری را برای شما فراهم کنند. در این جشنواره ها علاوه بر اینکه هر شب جنگ ها و کارناوال های شادی برگزار می شود، می توانید با خرید از پاساژهای پر تخفیف نیز شانس خود را برای دریافت جوایز نقدی و غیر نقدی این جشنواره ها امتحان کنید. در این زمان ها اکثر هتل ها و مراکز تفریحی نیز برای جذب بیشتر گردشگر، تخفیف های قابل توجهی ارائه می دهند.

وسیله نقلیه مناسب برای سفر ارزان به کیش

در صورتی که تصمیم گرفته‌اید از هوای خنک بهاری فصل زمستان کیش لذت ببرید و با این حال می‌خواهید سفری ارزان داشته باشید، می‌توانید به‌جای هواپیما از روش‌های زمینی خود را به کیش برسانید و هزینه رفت‌وآمد خود را نیز کاهش دهید. برای سفر زمینی می‌توانید از هر نقطه ایران خود را با قطار یا ماشین شخصی به بندرعباس برسانید و سپس به بندر آفتاب، چارک و یا لنگه رفته و با کمک کشتی‌های مسافربری و یا حمل خودرو، خود را به کیش برسانید. دقت داشته باشید مسافت هر کدام از این بندرها تا کیش متفاوت است، در صورتی که می‌خواهید زمان بیشتری را روی دریا باشید و مسافرت طولانی‌تری را با کشتی تجربه کنید، بهتر است از بندرلنگه به کیش بروید و درصورتی‌که می‌خواهید زمان بیشتری را در کیش بگذرانید، نزدیک‌ترین بندر، آفتاب است که شما را یک ساعته به کیش می‌رساند.

با در نظر گرفتن موارد بالا و بررسی آن ها می توانید سفری ارزان به کیش داشته و خاطره ای تکرار نشدنی از این جزیره زیبا برای خود و خانواده تان رقم بزنید. هتل تعطیلات کیش در فراهم آوردن اقامت شما در کیش تمام تلاش خود را بر قیمت مناسب و کیفیت بالا گذاشته است.